FAQ – jak postępować w przypadku szkody na pojeździe?

 

Miałem wypadek, co powinienem zrobić? Są osoby poszkodowane.

Jeśli w wypadku są zabici lub ranni:

  • powiadom policję i pogotowie ratunkowe (telefony alarmowe : Policja 997, Pogotowie 999)
  • postaraj się o udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanym
  • nie ruszaj pojazdów do przyjazdu policji, nawet gdyby utrudniały ruch na drodze
  • zabezpiecz ślady związane z wypadkiem
  • zabezpiecz mienie poszkodowanego

Miałem wypadek, co powinienem zrobić? Nikt nie został ranny.

  • powinno się usunąć pojazdy z jezdni, lecz należy koniecznie zaznaczyć ich położenie po wypadku (np. poprzez obrysowanie kamieniem na asfalcie)
  • poproś świadków zdarzenia o podanie numerów swoich telefonów i adresu. Jeśli nie chcą, to spisz ich numery rejestracyjne i marki samochodów

Kiedy jeszcze należy wezwać policję?

  • gdy trudno jest ustalić kto zawinił albo sprawca kręci i nie chce dokładnie opisać zaistniałego zdarzenia. Istnieje wówczas podejrzenie, że może zmienić zeznania lub nie zgłosić wypadku u swojego ubezpieczyciela (notatki policji potwierdzą twoją wiarygodność)
  • gdy sprawca jest pod wpływem alkoholu lub narkotyków
  • gdy samochód sprawcy jest niesprawny (nie ma badań technicznych) lub jest kradziony
  • gdy dokumenty sprawcy (dowód rejestracyjny, prawo jazdy lub polisa) są nieczytelne lub wskazują, że są podrobione, a więc bezużyteczne w roszczeniach o odszkodowanie

Kto pokrywa straty?

Straty pokrywa winny wypadku. Należy spisać oświadczenie lub wypełnić formularz wypadkowy, w którym sprawca wypadku oświadcza, że spowodował zdarzenie i opisuje jego przebieg (dzień, godzinę i miejsce - schemat), oraz powstałe uszkodzenia. W oświadczeniu muszą znaleźć się pełne dane sprawcy spisane z dowodu osobistego i rejestracyjnego oraz prawa jazdy i polisy OC (numer i data wystawienia). Koniecznie należy sprawdzić czy są aktualne badania techniczne, oraz ważność polisy OC. Podpis sprawcy i data zdarzenia muszą być czytelne.

Gdy jesteśmy poszkodowani w wypadku z czyjejś winy

Wówczas odszkodowanie otrzymamy z polisy OC sprawcy. Od 1 kwietnia 2015 roku odszkodowanie otrzymasz również z polisy OC własnego ubezpieczyciela. Niezwłocznie po wypadku (do 3 dni) zgłoś się do oddziału ubezpieczyciela lub poleconego przez niego rzeczoznawcy, który określi straty. Jeżeli sprawca nie ma ubezpieczenia OC, wówczas koniecznie wzywamy policję, a protokół składamy w swoim towarzystwie ubezpieczeniowym (lub najbliższym miejsca zamieszkania - mają obowiązek przyjąć).

Jeżeli Ty jesteś sprawcą wypadku

Spisz oświadczenie w dwóch egzemplarzach (najlepiej na załączonym druku samokopiującym), podaj swoje dane personalne, dane personalne właściciela lub posiadacza pojazdu oraz dane dotyczące zakładu ubezpieczeń, z którym zawarta jest umowa obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Poszkodowany zgłosi szkodę z Twojego OC. Szkodę możemy również zlikwidować w ramach swojego AC (jeśli wykupiliśmy to ubezpieczenie).

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody AC?

  • numer Twojej polisy AC
  • dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail, adres korespondencyjny)
  • data i miejsce zdarzenia
  • dane adresowe jednostki policji, straży miejskiej, pogotowia, straży pożarnej (w przypadku, gdy doszło do interwencji)
  • opis okoliczności zdarzenia, w wyniku, którego doszło do uszkodzenia pojazdu
  • aktualne miejsce postoju pojazdu

Dokumenty potrzebne do zgłoszenia szkody OC?

  • numer polisy OC sprawcy
  • dane pojazdu sprawcy i poszkodowanego (numer rejestracyjny, marka pojazdu oraz w przypadku poszkodowanego także numer VIN)
  • dane osobowe sprawcy i poszkodowanego (imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu oraz w przypadku poszkodowanego także e-mail, adres korespondencyjny, PESEL bądź REGON)
  • data i miejsce zdarzenia
  • dane adresowe jednostki policji, straży miejskiej, pogotowia, straży pożarnej (w przypadku, gdy doszło do interwencji)
  • opis okoliczności zdarzenia
  • opis uszkodzeń pojazdów uczestniczących w zdarzeniu
  • aktualne miejsce postoju poszkodowanych pojazdów

Bezgotówkowe rozliczenie naprawy pojazdu - czego potrzebuję?

Wystarczy, że do naszego warsztatu dostarczysz bądź na miejscu uzupełnisz niezbędne dokumenty:

  • upoważnienie od właściciela / współwłaściciela pojazdu uszkodzonego
  • KRS firmy
  • oświadczenie VAT

 

Mój samochód jest w leasingu? Jak wtedy wygląda rozliczenie szkody?

Dokładnie tak samo jak w przypadku pojazdu firmowego, należy jednak dostarczyć zgodę banku / firmy leasingowej przed rozpoczęciem naprawy.
Można dostarczyć również w trakcie naprawy- jednak najpóźniej do momentu odbioru pojazdu z serwisu.

Czy klient Autoformy otrzyma pojazd zastępczy i kiedy?

Tak, oferujemy naszym klientom auta zastępcze na technologiczny czas naprawy. Posiadamy auta zastępcze bądź umowy z wypożyczalniami dzięki czemu staramy się w jak największym stopniu zrekompensować brak własnego samochodu. Otrzymanie auta zastępczego dotyczy szkód zarówno AC jak i OC. Pojazd zastępczy przysługuje klientowi w przypadku szkód ryzyka OC i jest to zagwarantowane przez prawo. W przypadku AC samochód zastępczy przysługuje w momencie kiedy klient ma to zagwarantowane w polisie lub jeżeli szkoda przekracza wartość 5000 zł.

Czy auta zastępcze udostępniane są bezpłatnie?

W przypadku likwidacji szkody z polisy OC – bezpłatnie. W przypadku szkody z ryzyka AC tylko jeżeli jest zapis w polisie o aucie zastępczym.

Czy przed przystąpieniem do naprawy muszę wcześniej zgłosić szkodę do TU?

  • Przed naprawą pojazdu nie powinno się dokonywać żadnych zmian na aucie, gdyż Towarzystwo Ubezpieczeniowe może odmówić wypłaty odszkodowania, bądź ograniczyć je wykluczając elementy, które zostały naprawione przed oględzinami rzeczoznawcy.
  • Nie musisz samodzielnie zgłaszać szkody, ponieważ nasi pracownicy mogą to zrobić za Ciebie.  Dla nas także cenny jest Twój czas.
  • Jeżeli jednak zgłosiłeś już swoją szkodę - to żaden problem ! Będziemy potrzebować tylko numer szkody, aby zająć się naprawą dla Ciebie.

Jaki jest średni czas likwidacji szkody w Autoformie?

W każdym przypadku jest to indywidualne ustalanie czasu naprawy szkody dla klienta. Naprawy w naszych warsztatach są o wiele  szybsze niż tradycyjne naprawy blacharsko lakiernicze, gdyż pomijamy zbędne etapy napraw takie jak np. wymiana części. Posiadamy innowacyjne narzędzia i  specjalistów dzięki, którym nasze naprawy maksymalnie  optymalizują czas postoju pojazdu podczas naprawy w warsztacie.

Indywidualne podejście do szkody powoduje, iż najlepiej zapytać naszych specjalistów poprzez formularz, lub podjechać do jednego z naszych warsztatów.

Co jeśli okaże się, że w trakcie trwania naprawy wyjdzie na jaw więcej uszkodzeń?

Każdy specjalista zdaje sobie sprawę, iż dopiero po demontażu niektórych części wychodzą na jaw ukryte uszkodzenia, niewidoczne powierzchownie.
jest to całkowicie normalne i nie należy się obawiać takiego stanu rzeczy.

W takiej sytuacji wzywamy oględziny dodatkowe, bądź w przypadku samolikwidacji sami wysyłamy zdjęcia do TU. Po akceptacji dodatkowych oględzin likwidujemy powstałe szkody.

Czy otrzymam gwarancję wykonanej naprawy?

W przypadku napraw blacharsko lakierniczych Klient otrzymuje gwarancję na wykonane usługi na okres dwóch lat.
Dotyczy to napraw lakierniczych i blacharskich. Co do części użytych w naprawie obowiązuje gwarancja producenta (np. cz. mechaniczne).

Dodatkowo w naszych warsztatach otrzymają Państwo certyfikat naprawy, gwarantujący naprawy na najwyższym poziomie przy użyciu innowacyjnych narzędzi Carbon Miracle.

Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy także zdalny dostęp do bazy internetowej Państwa naprawy, dzięki czemu posiadają Państwo potwierdzenie swojej naprawy wraz ze zdjęciami i komentarzami specjalistów.

Co różni Autoformę od innych warsztatów czy serwisów ASO?

Jesteśmy prekursorem na rynku bezpiecznych napraw blacharsko-lakierniczych. Posiadamy profesjonalnie wyszkolonych i certyfikowanych pracowników, którzy zadbają o odbudowę i zachowanie oryginalnego elementu twojego samochodu.

Pracujemy na innowacyjnych systemach Carbon sprawdzonych na zagranicznych rynkach, dzięki którym jako jedyni na rynku możemy świadczyć w pełni profesjonalne usługi naprawcze dla Twojego samochodu.
Dla nas najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz  zadowolenie z Państwa naprawy

Jaka jest jakość materiałów lakierniczych używanych w Autoformie ?

W naszych warsztatach stosujemy materiały lakiernicze najwyższej jakości, które zalecają producenci pojazdów z jakimi współpracują nasze warsztaty. Materiały do lakierowania pochodzą od renomowanych producentów takich jak RM, SIKKENS, PPG.  Jako sieć przeprowadzamy wewnętrzne audyty swoich warsztatów, weryfikując wykorzystywane materiały. Zatem bądź świadom, ze korzystając z naszych usług, jesteś w rękach najlepszych profesjonalistów na rynku blacharsko-lakierniczym.

Technologiczny czas naprawy – co to takiego ?

Jest to czas, jaki pojazd musi pozostać w serwisie na czas naprawy.

Jak szybko odbędą się oględziny po zgłoszeniu szkody w Autoformie?

Jeżeli oględziny samochodu wykonywane są w naszym warsztacie nasi specjaliści zabiorą się do tego natychmiastowo.
Jednak jeżeli oględziny wykonuje ubezpieczyciel, wtedy zależy to od trybu pracy danego ubezpieczyciela. Zazwyczaj trwa to od 1-5 dni roboczych od zgłoszenia szkody.

Potrzebujesz holowania?

W przypadku zaistnienia szkody i konieczności holowania pojazdu zadzwoń po pomoc na podany w polisie ubezpieczeniowej numer telefonu Assistance, ( jeśli posiadasz takie ubezpieczenie).
Jeśli nie posiadasz ubezpieczenia Assistance zadzwoń do naszego Centrum Operacyjnego Assistance na numer telefonu 504 808 438.

Po uzyskaniu przez operatora informacji o miejscu postoju Państwa samochodu pomoc drogowa przybędzie we wskazane miejsce w możliwie najkrótszym czasie. Po przyjeździe holownika Państwa pojazd zostanie przetransportowany do warsztatu naprawczego Auto Forma ul. Prosta 109, 05-520 Konstancin – Jeziorna.